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 Persona 4 Arena Ultimax

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Kimaf
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mar 30 Sep - 14:46

Jyss: Rei?
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JessyKT
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 8:25

Tu sauras qui c'est le mois prochain
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Le_Spectre
Héros Légendaire
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 8:41

Après les versions du jeu zonées ça...
Je crois que ça se passe juste de commentaire
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JessyKT
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 8:56

Falco252 a écrit:
Atlus abuse c'est pas nouveau lol
Mais le coup du story mode jap à le dual voice mais pas le story voice NA (apparemment) c'est le plus gros n'importe quoi de tous les temps.

Vas y c'est dégueulasse les voix sont en jap uniquement PENDANT les combats, pour tout ce qui est en dehors des combats on est obligé de se taper les putain de voix anglaises :/ (même dans le select screen et durant les winquotes...).

Atlus quoi franchement...
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Boobsalicious Kanon
Supérieur du Secteur 7
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 12:40

Comment sa rage ici What a Face
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Yami no kitsune
Héritier de l'Azure
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 14:17

pour en rajouté encore plus

au lieu des différente couleurs pour Rise pourquoi ne pas avoir mis à la place ses différente tenue elle en a plein Evil or Very Mad

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Zouf
Duodecim
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 18:01

Oui bien sûr, Arcsys va se faire chier à redessiner chaque étape d'animation pour chacun des costumes

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Greenwood
Étudiant à l'Academie
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Mer 1 Oct - 19:00

Zouf a écrit:
Oui bien sûr, Arcsys va se faire chier à redessiner chaque étape d'animation pour chacun des costumes

Capcom le fait bien !!! lol!
(pour ceux qui croient que la 2D et la 3D fonctionnent pareil)
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Le_Spectre
Héros Légendaire
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 9:54

Bah ils auront aucune excuse pour ne pas proposer des costumes dans Xrd et pourtant je le sens pas...
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Yami no kitsune
Héritier de l'Azure
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 11:59

oh bin c'est pas comme si c'était impossible à faire Rolling Eyes
en tout cas ils auraient au moin pu proposé la tenue blanche surtout que labrys l'a il me semble...
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Greenwood
Étudiant à l'Academie
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 15:33

C'est pas impossible à faire (cf le nouveau costume de Noel Vermillion dans BBCP), mais ça demande beaucoup plus de travail qu'en 3D, vu que tu dois redessiner chaque étape d'animation, donc c'est pas forcément rentable. Changer les couleurs par contre, c'est bidon.

Pour Guilty Gear Xrd, j'ai lu qu'il n'y aurait pas de costumes à cause de leur façon de créer leurs persos, certes en 3D, mais ils utilisent une technique spéciale. Bref, baratin technique vrai ou pipeau, en tout cas ça n'a pas l'air d'être à l'ordre du jour.

EDIT: impossible de retrouver l'article, c'était une interview d'un gars d'ASW. Ça date d'il y a genre 6 mois.
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Yurek
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 20:44

Il me semble que pour BB ils passent d'abord par des modèles 3D avant de dessiner les sprites 2D.

Mais oui redessiner toutes les animations doit quand même prendre du temps.

_________________
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Zouf
Duodecim
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 21:58

Yami no kitsune a écrit:
oh bin c'est pas comme si c'était impossible à faire Rolling Eyes  
en tout cas ils auraient au moin pu proposé la tenue blanche surtout que labrys l'a il me semble...

Ca équivaut à créer un nouveau perso.

Donc si, c'est impossible à faire.
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Donut-Sama
Membre du Secteur 7
Membre du Secteur 7
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 2 Oct - 23:30

Pas totalement dans le sens ou tu modifie un truc existant, t'as une base, comme un calque, mais ouais c'est enormément de travail juste pour satisfaire la libido des otakus.

Concernant les voix, ouais, c'est abusé vu qu'elles sont sur le disque, pour les DLC, bon, c'est pas comme si les jeux videos étaient un business, et vu la vitesse des localisations, on va pas se plaindre
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Falco252
Étudiant à l'Academie
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Ven 3 Oct - 23:43

Ouais fin ça coûte mega cher + redisgn les palettes pour les couleurs etc... c'est pas rentable du tout en vrai
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Zouf
Duodecim
Duodecim
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Sam 4 Oct - 16:56

Greenwood a écrit:

Pour Guilty Gear Xrd, j'ai lu qu'il n'y aurait pas de costumes à cause de leur façon de créer leurs persos, certes en 3D, mais ils utilisent une technique spéciale. Bref, baratin technique vrai ou pipeau, en tout cas ça n'a pas l'air d'être à l'ordre du jour.

Dieu merci.

C'est le truc que je craignais le plus avec le passage à la 3D.
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JessyKT
Empereur Librarius
Empereur Librarius



MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Ven 14 Nov - 17:55

Tout comme BBCP, P4U2 aura aussi droit à sa version 2.0

http://shoryuken.com/2014/11/13/persona-4-arena-ultimax-updating-to-ver-2-0-in-january-location-tests-planned-for-november-21-24/

Aucune date pour la version console pour le moment
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Yurek
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Ven 14 Nov - 19:03

Effectivement et la version euro arrive le 20 novembre.
En même temps que AH3 LOVE MAX!!! qui aura droit a son patch arcade qui s’appellera 5 stars il me semble.

Tout arrive en même temps quoi.

_________________
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Zouf
Duodecim
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Ven 14 Nov - 19:43

It prints money
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malaka47
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 13:53

Changelog 2.0
http://www.arcsystemworks.jp/p4u2/important.html

Shadow:
- Burst gauge added, Reversal Burst is usable
- Attack power increased
- HP amounts has been individually changed
- SP gain amount has been adjusted

Shadow Frenzy
- Only usable when Burst gauge is charged (Usable even if you don't have full SP gauge)
- Unburstable
- Adjusted the amount of SP moves use during the Frenzy
- Activating Frenzy with max SP recovers Persona cards

All-out Attack
- You can hold the button to do the All-out Rush
- Harder to punish on block

Ground Throw
- Is now super cancelable

Auto Combo
- You have to use Auto Combo until Skill-move comes out in order to receive the "Bonus".

Some Persona-attacks
- In most of the C-moves, Persona is invincible during the start-up of the move (Until they actually appear on the screen)

S-Hold System
- Only usable in single-player modes

Ailments
- System message is now displayed when you get hit by an Ailment
- In Confusion, you now block whether you hold the lever forward or backward
- In Spinning, the latter half where you can only guard has been removed
- In Freeze, you can press buttons to free yourself

Colors
- Some set-up items now change color for P1 and P2 (Teddie, Yukari, Rise, Marie)

YU:
- SP Heroic Bravery is now a strike move
- D Ziodyne has faster start-up and a greatly reduced recovery
- Zio's performance has been changed. D-version is a fast projectile and the old D is now the SB version

YOSUKE:
- After you use Moon Assault three times, you can continue with Kunai or V-Slash
- Landing recovery from Crescent Cut has been decreased
- Mirage Slash's invincibility starts faster, recovery also decreased

CHIE:
- 2C faster start-up, faster recovery
- Herculean Strike has faster start-up, harder to punish on block, SP-version has added projectile invincibility
- Effect of Power Charge is now show in numbers (?) than in a time-restriction.

YUKIKO:
- Jump B landing recovery decreased
- B-version Flame Dance has faster start-up, can be combo'd from C-attacks
- All Skills can be cancelled with Phoenix Flame Swirl on hit.

KANJI:
- SB Added Cruel Attack is now One More Cancelable and Super Cancelable
- j.C have faster start-up, decreased landing recovery
- 5C hitbox increased from before Kanji, increased reach

TEDDIE:
- j.2C can be used near the ground, P-Combo Route added so it can be cancelled from j.B
- You can now use D-moves during the cooldown from Mystery Teddie SP
- D Teddie Warp has hitbox for where Teddie comes out

NAOTO:
- Switching between versions of "Snipe" is faster. Final Bullet from C-version is ricochet
- D-version Venom Zapper has faster start-up, combo can now be continued from it
- 2C is cancelable on block


MITSURU
- Coup Droit B and SB versions  have faster start-up
- Charged 2B, rises the opponent into midair on hit
- Tentarafoo has faster start-up, can be combo'd from some moves

AKIHIKO:
- The opponent isn't forced to start when hit by Kill Rush
- Double Upper is now faster depending on your Cyclone Level
- If you use Hop or D-moves, you won't lose your Cyclone Level and can continue with Boomerang Hook and others...

AIGIS:
- When you use Vulcan Cannon, you can hold the button to land on the ground
- Second half of Air Boost can now be cancelled with normals or Skills
- In Orgia Mode, 2A, 5B and Sweep are jump cancelable

ELIZABETH:
- Mabufudyne has faster recovery, A-version is now Super cancelable
- Mahamaon has faster start-up and can KO only under specific conditions
- Diarahan now has a hitbox and hits the opponent

LABRYS:
- Standard Axe Level is now Green. It's harder to get a high Axe Level to decrease
- When you counter opponent's move with Axe Slash its start-up will be faster, it's also harder to punish on block
- C or SB Weaver's Art: Beast increases Axe Level on hit

SHADOW LABRYS:
- Buffalon Hammer has faster start-up, Asterios' endurance value has been increased
- Hammer Upper's (8C/j.8C) start-up is now a lot faster
- Chain Knuckle has faster start-up, decreased recovery

YUKARI:
- Arrows from "Feather Arrow" now fly a lot faster and can be reflected from Magaru
- Faster start-up on B-moves
- 6D now makes Persona to appear far away from Yukari

JUNPEI:
- Aerial C Full Speed Slide is now a low, Aerial D & SB versions are overhead+low
- You no longer get one "Out" if the opponent techs from your throw
- 5A, 5B, 2B, j.2A, j.2D have faster start-ups

SHO:
- You can now follow Dodge action with an attack (C or D button)
- Soaring Fang is now usable in midair
- Height of each Survival Knife has been adjusted, low knife is now actually a low attack

MINAZUKI:
- C & SB Dream Fog now causes super flash when the move is successful. D-version is now a strike move
- Recovery of his D-moves has been decreased, Charged versions are now a little safer
- Destructive Fang is now safer on block

RISE:
- B ROCK YOU's music note's trajectory can be changed by holding the button, notes now moves forward as they burst
- Tetrakarn and Makarakarn have decreased recovery, added projectile invincibility (SB also has strike invincibility)
- 2B second hit now has head-invincibility

KEN:
- Vile Assault has faster start-up, decreased recovery
- Mediarama now has a hitbox and it hits the opponent
- Now you need to hold D to have Koromaru exit from the screen
- Koromaru now executes his attacks when you release the C-button (Doesn't work with Skills)

ADACHI:
- Evil Smile has faster recovery, SB-version hits crouchers
- Latter half of Scared? can be cancelled with Skills
- Magatsu Mandala status boost changed, after you use it Adachi's SP Skills leave 2 Ailments on the opponent.

MARIE:
- Greatly increased reach on 5C
- "Fallen Angels" (Chocolate) and "Memories of Grief" (Cloud) have faster start-up, decreased recovery on SB-versions
- Run Amok SB-version has faster start-up, can be combo'd now

MARGARET:
- In "God Hand" Persona is invincible until the start-up
- During "Mediarahan" Margaret can take attacks from the opponent, increased HP-recovery when taken hits
- You can now delay his Sweep by holding the button

_________________
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JessyKT
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 16:04

Faut préciser que tout comme ils l'ont fait pour le changelog de BBCP2.0, ce changelog n'est pas complet. Ils n'ont pas mentionnés les nerfs...

Je comprends vraiment pas pourquoi ils ne mentionnent plus les nerfs dans leurs changelogs Arcsys....
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Yurek
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 19:10

Sans doute pour éviter les pleureuses et rageux.

Sans compter que pour tester du coup les gens doivent jouer et donc remplir la borne

_________________
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Magaki
Étudiant à l'Academie
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 19:21

Selon Xie, il faut payer pour participer aux loketest et assez cher parfois. Ca en dit long.
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Greenwood
Étudiant à l'Academie
Étudiant à l'Academie
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 20:29

Sinon la version PAL est sortie aujourd'hui sur Xbox 360 et Playstation 3 à 50 € (34 € sur 360 et 40 € sur PS3 chez amazon.fr).

Les Européens n'ont droit à aucune offre promotionnelle sur les DLC contrairement aux Américains et aux Japonais. Les persos DLC coûtent 4.50 € chacun.

Je voulais le préco, mais j'ai peur que ce soit le désert sur ce jeu au niveau du jeu en ligne...
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JessyKT
Empereur Librarius
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   Jeu 20 Nov - 21:02

Greenwood a écrit:
Je voulais le préco, mais j'ai peur que ce soit le désert sur ce jeu au niveau du jeu en ligne...

Ca va l'être encore plus dans 2 semaines, ggxrd va faire comme uniel, tout le monde va sauter dessus. Reste à savoir pour combien de temps....
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MessageSujet: Re: Persona 4 Arena Ultimax   

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