Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 19:20
Merci enfin une video de merkava <3
Abyss Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 19:53
Bon, Merkava est mon second, j'en suis sûr now kuku.
Le_Spectre Héros Légendaire
Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 21:22
Dommage encore de la vidéo pris d'un portable un peu crados... Jveux des vraies vidéos avec de la qualité dans la vidéo et le jeu aussi (si possible mais la cc'est plus compliqué)
Yurek Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 21:30
Normalement t'as pas le droit de filmer ou de prendre de photos dans les salles d'arcade. (du moins celles que j'ai faites c'était le cas). De plus le locktest présente un jeu en cours de développement ça m'étonnerais qu'ils les laissent filmer. Ça explique surement la qualité des vidéos. C'est comme si tu filmais au ciné chez nous
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 22:12
Putain Abyss, je me doutais que tu avais des goûts chelous en matière de perso avec Arakune mais tu me le confirme avec Merkava :)
LeSpectre : Cette fois tu as les digits des persos... :p
Yurek : Comment j'avais galéré à prendre des photos en salle là-bas. Genre 007 pour le faire !!!
J'espère qu'il va y avoir d'autres vidéos :/
EDIT : Merkava vs Orie http://www.nicovideo.jp/watch/sm18066949
Vatista vs Orie http://www.nicovideo.jp/watch/sm18066982
Azrael-king623 Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Dim 10 Juin - 23:08
Toujours pas de voix ?
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Lun 11 Juin - 13:59
Je vais faire comme Freya pour ceux qui n'ont pas de compte Niconico.
Vatista vs Orie
Merkava vs Orie
EDIT : Vatista vs Carmine http://www.nicovideo.jp/watch/sm18072210 Carmine est vraiment le perso qui m'intéresse le plus!!!
Freya Seiseko Duodecim
Sujet: Re: Under night In Birth Lun 11 Juin - 20:45
Yayy !! Thanks malaka x)
Le_Spectre Héros Légendaire
Sujet: Re: Under night In Birth Lun 11 Juin - 21:34
malaka47 a écrit:
Carmine est vraiment le perso qui m'intéresse le plus!!!
Il me fait grave penser a Warachia qui est mon main a Melty Blood, je le testerai en premier quand je mettrai mes mains sur le jeu...si je l'apprécie ou pas ensuite ca sera une autre paire de manches.
StarStorms Subordonné de Bang
Sujet: Re: Under night In Birth Lun 11 Juin - 21:45
J'espère que on va vite être envahi de vidéo du jeux, j'ai hate d'en voir plus de Merkava et Linne et d'enfin apercevoir Yuzuriha.
UltraMadguy Subordonné de Bang
Sujet: Re: Under night In Birth Lun 11 Juin - 23:57
Bordel y'a trop de persos qui m’intéressent!
Hyde est sympa (chuis amoureux de son katana!), Gordeau il a une p***** de classe (surtout il a une faux!), Waldstein qui respecte les canons de beauté du chopper (une bête géante qui a nom allemand mais ça tue!), Carmine une espèce de démone qui manipule son sang et surtout qui a l'air d’être la psychopathe (au fait c'est une femme ou un mec?), Haldi parce qu'elle me fait penser à Bayonnetta (c'est gratuit mais j'adore! ), et enfin Merkava parce que c'est un monstre qui me fait à Evangelion donc j'adopte!
Dilemne lequel sera mon main? Hyde parce qu'il a l'air d’être simple a prendre en main ou peut-être Waldstein dés qu'il t'as attrapé il fait mal. Nan nan Carmine joué compliqué dés le départ... autant que je prenne Haldi à moins que Merkava...BOUAHAHAHAH! FAUT QUE JE LE TEST!!! VITE!!! JE...JE...JE..VAIS CRAQUER!!! Et peut-être tué ma mère...! Maman viens voir ton fils adoré...
Au secours...me tarde qu'il sorte, chuis trop impatient!
Azrael-king623 Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Mar 12 Juin - 6:43
Et une nouvelle video de mon main et d'un de mes sub
J'attend toujours le perso Bangesque moi u_u
Abyss Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Mar 12 Juin - 14:22
Malaka ==> C'pas vrai ! xD
J'ai dis que Merkava serait mon second ! Ce sera Orie ma main. Sur BB j'ai le monstre en main et la fille en second, sur UNIB c'est l'inverse !
Puis de toute façon, marcher sur des talons aiguilles super haut en portant une robe encombrante, tout en maniant agilement une épée d'estoc et en possédant un familier, tu peux te demander si Orie est humaine x)
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Mar 12 Juin - 15:08
Ultra : Doucement, doucement, tu vas imposer là !!! Carmine est un homme Pareil que toi, plus j'en vois et plus de persos me plaisent en fait. Ce sera comme LeSpectre, je choisirai une fois le stick en main. Et ce sera peut-être dans très longtemps malheureusement Et puis si un perso arrive avec l'élément du feu, tu ne seras plus être intéressé par tous les persos, tu le joueras point barre :)
Abyss :
Et en plus je pensais, Archetype Earth, c'est une princesse qui vole?
Et sinon, quelqu'un a des infos sur le système de jeu. ? Le seul truc que j'ai remarqué est que lorsque un perso a 200% de barre, il peut enclencher un mode spécial et la barre se vide petit à petit. J'ai vu Orie dans une vidéo utilisé une furie spécial (piffé) quand ce mode activé et la barre a complétement été vidée.
Le_Spectre Héros Légendaire
Sujet: Re: Under night In Birth Mar 12 Juin - 22:06
Abyss a écrit:
'ai dis que Merkava serait mon second ! Ce sera Orie ma main.
Saber fanboy spotted ! C'est quand sinon la sortie arcade ? Sur consoles je me doute qu'il y ai rien encore mais des fois que...
Azrael-king623 Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 0:02
Nouvelle video de mon main et de mon sub <3 <3<3<3<3<3<3<3<3 on entend le theme d'orie que j'adore
A quand l'ost ? par contre j'ai cru comprendre qu'on pouvais "charger" les coup .. un peu a la dragon ball budokai 3
BREAK DOWN !
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 5:29
Yep, tu vois ça à 28s pour Gordeau. Le coup est overhead quand chargé et juste après il le refait sans chargé et le coup n'a plus cet attribut. C'est le même principe que Melty, certains coups chargés deviennent imblocables, d'autres envoie l'ennemi à l'autre bout de l'écran, des spéciaux parcourent de plus longues distances...
Abyss Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 16:28
Le_spectre ==> C'pas vrai ! Sur Crucis Fatal Fake je joue Assassin en servant ! (et Dark Sakura en master). Et si j'avais le jeu FUC, j'aurais d'abord Dark Sakura puis Saber x)
C'est juste que Orie a vraiment trop la classe quoi, faut pas chercher.
En tout cas pour les coups chargés, c'est juste génial pour les feintes: Si ils ont laissés exactement comme dans Melty, tu as le choix du temps de chargement (comme Tager et son sledge en gros). Du coup, tu peux charger un coup a moitié pour feinter l'overhead et faire vite un low ensuite (ou alors counter si le mec a voulu taper avant l'overhead).
UltraMadguy Subordonné de Bang
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 18:11
Ah Malaka tu me connais trop (j'ai un peu trop dévoilé)! Mais le truc c'est que blazblue ou melty ou guilty j'ai eu des déclic sur les persos alors que là le déclic c'est pratiquement tous le roster!
Par contre, quelqu'un sait quelque chose sur le "turn off"? est-ce que cela équivaut aux "heat" et "blood heat" de melty? Y'a-t-il un "Burst"? Est-ce qu'il y'a des "cancels"? Y'a-t-il des "contres" comme dans melty? et pour finir il sert à quoi la jauge au milieu en bas (les losanges bleus et rouges)?
Azrael-king623 Membre du Secteur 7
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 18:23
la barre bleue est rouge j'ai cru comprendre que quand un joueur prenais l'avantage sur l'autre elle prenais la couleur du joueur (rouge = 1er jouer bleu = 2eme)
Quand il le veut le joueur peut activer un mode qui rend de la "jauge de heat" trés rapidement mais qui vide sa barre rouge ou bleue enfin .. c'est ce que j'ai compris
désolé si je m'exprime mal ><
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Mer 13 Juin - 18:45
De ce que j'ai vu dans la vidéo de Vatista vs Orie, la barre de "heat" qui monte à 200%, tu peux la claquer et rentrer dans un mode spécial où ta jauge de heat diminue doucement,et vu dans une autre vidéo avec Orie, lorsqu'elle est dans ce mode, elle peut lancer une furie qui utilise toute la barre qui lui reste. Tu ne perds pas de cette jauge d'un round sur l'autre.
Toujours dans la vidéo de Vatista vs Orie, tu peux gagner des losanges même en tapant dans le vide. Tu perds tes losanges d'un round à l'autre. Et vu dans la vidéo juste au-dessus, Gordeau vs Orie, quand il a tous ses losanges, il enclenche un mode qui les utilise tous, une petite barre grise à côté se met à diminuer et à l'écran il y a écrit "chain shift". Vu ce que ça veut dire, changement de chain, peut-être que dans ce mode tu peux faire comme dans Melty, un reverse beat, c'est à dire que dans un combo tu peux faire par exemple 5C 5A et que ça passe en chain.
Infos sur Dustloop : http://www.dustloop.com/forums/showthread.php?11035-Under-Night-In-Birth-%28New-French-Bread-Fighting-Game%29&p=1341168&viewfull=1#post1341168
Système de jeu: EXS: your meter. supers are 100%. GRD: enhances attack/defense as it increases shield(back+d): different from MB's as it seems to push opponent back assault(fwd+d): think command dash. can be attacked from. uses meter. concentration(neutral d): charges exs. chain shift(d twice): your roman cancel. also converts EXS and GRD veil off(a+b+c): a sort-of heat. lasts 5 seconds, increases power, blows opponent off. may also work as a burst. makes it possible to use.. infinite worth(?) can also be used with 200% EXS. your desperation super or w/e.
throws and techs are 2 button. you can press buttons to reduce damage - In the character select screen, "Start" brings up the color select menu. There are 10 colors to choose from. Changing character colors also changes the color of their effects. - Double Jump, Air Dash are NOT basic moves for everyone. [Some characters have them though.] - You can move before the round starts. - There are directional attacks. - AAA = Simple Combo - There are Dash Attacks [With B and C only] - Voice Actors still haven't been decided yet. - Whiffing attacks B and stronger builds meter. - If you do an Infinite Worth at the edge of the screen, you'll move to the center when it ends. - You cannot kill with chip damage. - EX Moves are not invincible. They also have a relatively short duration. - You can roll when downed. - ABCABC is a relatively easy to connect combo.
Movelist Vatista : - Lumen Stella ([4]6A/B/C) - shoots a projectile. The speed and the trajectory depends on the button pressed (with the options being slow+mid, fast+mid and fast+low). You can perform it in midair with the 236A/B/C command, with different trajectories. The EX version shoots a Dark Angel-like ball that floats forward, bouncing up and down. - Luber Angelus ([2]8A/B/C) - A Flash Kick-like move with the wing slashes. You can follow it up with additional attacks by pressing different buttons. The EX version makes her jump up and down a couple of times. - Redeus Fragmentum ([A]//[C] - Releases a hovering crystal that stays in place for as long as the button is held. Releasing the button explodes it; if you are hit before you release the button, the crystal disappears without doing anything. The position of the crystal depends on the button held. Can be performed in midair. - Racteus Orbis (41236D) - Infinite Worth, shoots a huge laser out of the symbol made with the wings. The start-up seems kinda fast.
Making the setup move a charge seems to be quite important.
[b]Movelist Merkava : - 『We, lash』 (236A/B/C) - Merkava moves forward, slashing with his hands repeatedly. Seems like one of the buttons makes him jump before performing the move. The EX version is a follow-up to the regular one; Merkava grabs the enemy, drags them along the ground, and throws them at the ground in the center of the screen. - 『We, capture and devour』 (214A/B/C) - Merkava stretches his arms, catches the opponent, pulls himself to them and bites them. The trajectory is changed by pressing a different button; moreover, you can hold the button down to increase the range. The EX version seems to come out faster and at maximum range. Note that the long-ranged attacks that don't throw the opponent are his command C normals. - 『We、breathe』 (214A/B/C in midair) - Merkava either spits a projectile downwards or performs a dive kick. I suppose that A version is a dive kick, B version shoots a projectile below Merkava, and C version shoots it diagonally downward. - 『We, annihilate』 (41236D) - Infinite Worth; Merkava performs a fierce lashing attack around him.
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Jeu 14 Juin - 15:45
Movelist Orie: - Divine Thrust (236A/B/C) - A quick thrust forward that may whiff on sitting small enemies. The B version can be charged. The EX version is faster and goes through the opponent. - Sacred Spire (623A/B/C) - An anti-air multi-hit attack. The EX version deals more hits. - Come Forth/Command Order (214A/B/C, can be done in midair) - Summons Orie's Stand that attacks the enemy. Different buttons perform different attacks, and you can follow up the attack with the same input. The B version is the upward sword slash that can be followed up, the EX version is the multi-hit sphere of light that appears near the enemy. - Luminous Embrace (41236D) - Infinite Worth, makes Orie shoot a wave of light at the enemy. Easy to use, since it's pretty fast.
Movelis Gordeau: - Mortal Slide (236A/B/C) - Gordeau attacks with his scythe. By inputting the command again, you can pull in the opponent. The EX version performs an additional grab attack after the pull. - Grim Reaper (623A/B/C) - Gordeau spins the scytche, covering a lot of space. It seems like he can even hit the enemies that are behind him. The EX version blows the enemy away. - Assimilation (214A/B/C) - The command grab that drains a single GRD charge. Seems like you can grab with it even while the opponent is in midair? - Name unconfirmed (22A/B/C) - The A version is a low attack with the scythe; B and C version make Gordeau jump, spin the scythe like a helicopter, and perform an overhead attack. The EX version is a faster B/C one. - Turbulence (41236D) - Infinite Worth; Gordeau performs a long combo with the scythe. He continues it even if the first hit is guarded. The last hit blows the enemy away.
Infos Waldstein: He's a bit starved for the gameplay info. The only decent info that is written here is that his 360 can be performed in midair and its EX version waits for the enemy to get near him, and that his 214A/B/C is a rushing grab with a long start-up. Oh, and he seems to have a special attack against downed enemies, but there is no confirmed input for it yet.
UltraMadguy Subordonné de Bang
Sujet: Re: Under night In Birth Ven 15 Juin - 0:53
Bon y'a un truc qui me rassure c'est que Ecole n'a pas gardé les lunes comme dans Melty et ça c'est un problème en moins!
malaka47 Empereur Librarius
Sujet: Re: Under night In Birth Ven 15 Juin - 15:15
C'est vrai que ça fera moins de MU à connaître mais j'espère vraiment que les moons seront intégrés dans un épisode suivant, ça fait vraiment tout le charme de la série :) Il faut leur laisser le temps de bien équilibrer leur jeu et si il marche, rajouter des newcorners et peut-être les moons.
Sinon quand tu regarde le système de jeu, tu as le chain shift et la concentration qui viennent du FullMoon. Par contre le Shield remplacé par un pushblock... Je veux bien que le jeu soit différent de Melty mais si c'est au profit d'un système qui existe dans tous les autres jeux...
Waldstein: Figuring out Waldstein is harder than I expected. His 236 is a long-ranged swing that moves him forward a bit, with the EX version swinging a couple of times more. That's the simple part, though I'm not sure about the reason he has this move (maybe it has super-armor?). But then you see all his different throws, see that only two of them are written in his movelist, and things get messy. So far, he seems to have: - A regular throw - A regular 360 "huge damage" throw - An aerial version of the 360 throw - A rushing wall slam throw (214A/B/C) - An anti-air knockdown throw - An overhead (blockable?) throw that can hit jumping opponents - A throw that bounces the opponent off the wall and can combo into itself (and can hit them while they jump, too) - An Infinite Worth super-throw
I'm almost sure that, like with Kira from Arcana Heart, some of these throws are just different versions of the same move, but still, that's a damn lot of throws to work with.
Hyde: - Black Orbiter (236A/B/C) - Shots a spinning round projectile that returns to Hyde after a while. It has two follow-ups: 236A makes it explode without returning, 236B makes Hyde step forward and attack at the projectile's position. The EX version deals multiple hits, allowing Hyde to attack while it's still launched. Also has a similar aerial version, though it doesn't seem to have any follow-ups. - Name unconfirmed (22A/B/C) - Hyde stabs the ground, attacking with a weak shockwave. The range of the shockwave depends on the button pressed. - Red-Clad Craver (623A/B/C) - Your regular shoryuken-like move. The EX version performs a short combo which rushes to the opponent before the actual shoryuken. - Vacant Shift First (214A/B/C) - A Gauntle Hades-like jumping attack. The distance traveled depends on the button pressed. You can follow it up up to two times, with the last hit knocking the enemy down (I guess those are Vacant Shift Second and Third). The EX version performs the follow-ups automatically. - Gyre Vortex (41236D) - Infinite Worth; Hyde stabs the ground with his sword and creates a red whirlwind around himself. Can OTG, blows the enemy away.
Linne: - Can double-jump. - Sky Fang (236A/B/C, can be done in midair) - Linne shoots a small quick projectile. The distance it travels changes with the button pressed. The EX version deals multiple hits, allowing Linne to attack while it's still launched. - Moon Circle (623A/B/C) - Another boring anti-air move. The B and C versions deal more hits than the A version. - Fog Skin (214A/B/C) - A couple of quick slashes. The EX version is a long auto-combo. - Name unconfirmed (63214A/B/C) - Linne makes a small jump forward and makes an overhead kick. - Cannagi/Calm Goddess (41236D) - Infinite Worth; Linne makes her sword bigger and performs a spinning attack, finishing with a pillar of light. She also seems to have rekkas, but there's no clear info on them yet. Maybe it's that 214 move.
Carmine: Doesn't die when his health would reach zero because of his specials. His regular throw restores some health. - Spiiin! (236A/B/C) - Drains some health and creates a spinning projectile that hangs in the air for a while. After that, it turns into a puddle of blood and may be used with other specials. By performing this move again, the puddle moves closer to the enemy. The EX version makes a bigger projectile. - Name unconfirmed (623A/B/C) - Carmine attacks with blood crystals around himself. If there are any puddles near him, the attack seems to go up. - Name unconfirmed (input unconfirmed, can be done in midair) - Shoots forward a long crystal for some health. If done in midair, the crystal falls on the ground and turns into a puddle. - Oraa! (214A/B/C) - Makes a blood crystal erupt from the ground. The EX version creates a bigger crystal, locking down the enemy in hit stun for a while. - Rise! (22A/B/C) - Lays down a blood puddle. Can be followed up by turning the puddle into a crystal that hits the enemy. The EX version makes Carmine jump and throw down a couple of puddles that immediately turn into one large crystal. - Hyahahahahaha! Suffer! (41236D) - Infinite Worth; Carmine shoots a couple of crystals that deal many slashes when they hit the opponent. Seems like he has more setup and puddle activation options that are not covered yet.
UltraMadguy Subordonné de Bang
Sujet: Re: Under night In Birth Ven 15 Juin - 16:35
Ouais c'est vrai qu'ils se sont inspirés de beaucoup de..."références" mais si ça marche ils ne vont pas prendre de risques! Après je t'avoue que j'apprécie la simplicité dans le gameplay et ne pas finir avec un système de jeu digne d'une usine à gaz mais tout restant dans le style "ArcSys"!